PŘEHLED HLAVNÍCH ÚKOLŮ ŠKOLY NA ROK 2018:

12. 02. 2018

- dokončit dlouhodobý projekt školy „Klíč ke společnému vzdělání“, který podpoří žáky, pedagogy i zákonné zástupce, zrealizovat preventivní program ve spolupráci se „Společně k bezpečí“ za finanční podpory zřizovatele, a to zejména v oblasti vztahů v jednotlivých třídách, vytváření a zlepšování vnitřního klimatu školy, preventivní program „Hasík“ ve spolupráci s HZS Královéhradeckého kraje, pokračovat v dobré spolupráci s plaveckou školou v Nové Pace

- v rámci zlepšení finanční gramotnosti a bezpečného internetu u žáků i zákonných zástupců proškolit všechny žáky školy z oblasti finanční gramotnosti formou projektové výuky, uskutečnit setkávání pro rodiče, zaměřená na poradenství, moderní výukové metody a formy práce, bezpečný internet, prevenci šikany a kyberšikany, neformální setkávání s rodiči (např. formou výtvarných dílniček)

- zapojit do činnosti školy nově vzniklé Školní poradenské pracoviště (školní psycholog, dva speciální pedagogové, preventista, školní asistent, dva koordinátoři pro asistenty pedagoga)

- průběžně aktualizovat ŠVP a další dokumenty školy podle probíhajících legislativních změn, zaměřit se na rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti u žáků a její podporu u zákonných zástupců

- rozšířit stávající školní program Edookit o nové aplikace, průběžně aktualizovat webové stránky školy se zapojením více pedagogů i žáků školy, vytvořit školní občasník (časopis s příspěvky žáků školy a ŠD)

- pořádat a účastnit se sportovních akcí pro žáky na úrovni školy, okrsku i okresu, pokračovat v soutěži „Česko sportuje“, lépe využít nové vybavení, které škola získala z projektů a od AŠSK, zapojit co nejvíce žáků školy do předmětových olympiád, sportovních akcí a veřejných soutěží

- zlepšovat pracovní prostředí pro všechny ve školních budovách. Na budově 1. stupně – postupně obměňovat dožilý nábytek v kabinetech, renovovat židle a lavice, uskutečnit barevnou výmalbu ve zbylých dvou patrech školy, nátěry topných těles, trubek a zárubní, instalovat nový bezpečnostní systém včetně zabezpečení přízemí budovy čidly, umístit velkou obrazovku s informačním systémem EduInfo, jako je na druhém stupni, vyměnit špatně fungující telefonní ústřednu. Na budově ŠD – průběžně dovybavovat pomůckami a hrami všechna čtyři oddělení ŠD, co nejvíce využívat sál pohybové výchovy ve spolupráci s DDM, uskutečnit projekt „Třetí hodina Tv navíc“. Na budově 2. stupně – zdokonalit vnitřní informační systém pro žáky, zaměstnance i návštěvníky školy, postupně renovovat židle a lavice, započít s renovací a nátěry vnitřních dveří, dokončit nátěr venkovního oplocení

- podpořit Žákovský parlament školy v rámci demokratického učení, začlenit co nejvíce žáků do aktivit školy (propagace školy, klima školy, akce pro žáky i veřejnost, volnočasové aktivity, charita, třídění odpadů, zlepšení vnitřních prostor tříd i budov školy, revitalizace školní zahrady)

- doplňovat co nejvhodněji pedagogický sbor školy, vzdělávat ho nejen z DVPP, ale i v rámci projektové a grantové činnosti, reagovat na stávající změny legislativy, zejména na novelizace vyhlášky o společném vzdělávání a změny v organizaci zápisů k povinnému základnímu vzdělávání, aktualizace dalších zákonů včetně GDPR, propojit činnost Školního poradenského pracoviště s ostatními poradenskými zařízeními v kraji, zajišťovat pomůcky a podpůrná opatření pro žáky s SVP a žáky nadané

- aktivně vyhledávat nové dotační a grantové projekty pro oblast regionálního školství, vzdělávání zaměstnanců školy, najít možnosti a způsoby dalších úspor energií i provozních nákladů školy, co nejlépe udržovat pozemky i budovy školy

- prezentovat všechny aktivity školy a výsledky výchovně – vzdělávacího procesu školy a školní družiny zákonným zástupcům i veřejnosti za využití webových stránek školy, webu města, školního programu Edookit, kabelové televize města, infocentra, pokračovat v propojování webu školy se sociálními sítěmi, více využívat tisk, noviny, časopisy a další média, pořádat akce pro veřejnost, projektové dny a dny otevřených dveří

- co nejlépe spolupracovat se zřizovatelem školy, školskou radou a komisí, základními i středními školami a školskými zařízeními ve městě i okolí, místními spolky a organizacemi, spádovými i nespádovými obcemi, podniky a podnikateli, sponzory školy